Det lönar sig att vara medlem i Transport!
DET LÖNAR SIG ATT VARA MEDLEM!
Genom Transports arbete upptäcktes att en rekonditioneringsfirma hade betalat ut felaktiga löner till sina anställda.
Utöver detta har företaget också fått betala ett skadestånd på 75 000 kronor till avdelningen.
Efter förhandlingar och granskning kommer nu 255 000 kronor att betalas ut till våra medlemmar.
Det här är ett tydligt exempel på styrkan i medlemskapet. Tillsammans ser vi till att kollektivavtal följs, att rätt lön betalas ut och att medlemmarnas rättigheter tas till vara.
- 255 000 kronor tillbaka till medlemmarna
- 75 000 kronor i skadestånd till avdelningen
- Ännu ett bevis på att det lönar sig att vara medlem